IWIW klubom

Írországi Magyarok Közössége

Facebook

Magyar szolgáltatók Írországban

Iratkozz fel a listára, így folyamatosan tudod figyelni a magyar érdekeltségű vállalkozások akcióit, valamint ha szükséged van bármilyen szakemberre, egyszerűen utána nézhetsz, hogy a környezetedben esetleg magyar szakembert találsz e.A lista folyamatosan bővül.

Friss topikok

  • Dubbud: SZIA! Írtam facen (2016.06.06. 12:02) Kérdezz-felelek
  • Angéla S Alt: Sziasztok..segítségre lenne szükségem..mi történik ha llejart a jogsim es megfog a rendőr??Bíróság... (2014.11.01. 17:47) Jogosítvány
  • cukornita: @Gyöngyi Maka: Dublin 8 mint ahogy a tobbi kerulet is eleg nagy, nem tudom neked pontosan megmon... (2014.05.25. 11:15) Dublini kerületek
  • Ivy13: Köszönöm szépen a gyors reagálásodat :) Kedves tőled :) (2013.01.26. 10:11) Milyen dokumentumokat érdemes magunkkal hoznunk?
  • marika72: @cukornita: Kedves Cukornita, Köszönjük szépen a válaszokat mindkét témában, ez alapján megprób... (2012.05.07. 23:22) Első szülői értekezlet

Ezekről írtam

Tartalom

Marcsi véleménye

2008.11.28. 01:11 | cukornita | komment

Címkék: dublin információk írország indulás.előtt vélemények.írországról

En tavaly November vegen jottem ki ide Dublinba egy ismeros lannyal. Ami infonk volt, azt egy mar aprilis ota itt elo volt kollegamtol kaptuk. Nagyon hasznos volt, hogy leirt par dolgot, mivel nem voltunk teljesen felkeszuletlenek, mikor megerkeztunk. Tobbek kozott az o javaslata alapjan gyujtottunk ossze fejenkent 2000 eurot, hogy legyen valami anyagi biztonsagunk az elso honapokra, mig talalunk munkat meg alberletet. Ebbol a penzbol, ha az ember ugyes, akkor meg lehet itt elni akar 3 honapig is ugy, hogy nincs munkad.

En az elso 4 honapban egy panzioban dolgoztam, ahol felmunkaidoben azaz napi 5-6 oraban takaritottam es reggelit csinaltam a vendegeknek. Angolul folyekonyan beszelek, ami nagyban segit az itteni munkakeresesben. Mivel nem a takaritas volt az almom, elkezdtem en is munkat keresni es kb 3 het alatt talaltam is egy allast egy amerikai lizingcegnel az ugyfelszolgalaton, ahol most is dolgozom. Havi 2125 eurot keresek, van betegbiztositasom, amit a munkahelyem fizet es evi 25 nap szabadsagom. A munkaido heti 37.5 ora, ugyhogy nem kell megszakadni. Fizetik rendesen a tulorat, ha adodik es ilyenkor a fizetes 1.5-erese a normalnak.

A lany, akivel kijottem decemberben talalt maganak eloszor munkat. Egy csaladnal helyezkedett el, ahol a gyerekekre kellett vigyaznia. Mivel sajnos eleg rapszodikusan volt szukseg ra, marciusban otthagyta oket es mas munka utan nezett. Aprilis eleje ota egy irodahazi kantinban dolgozik. Kb 1400 eurot keres havonta es napi 7-8 orat dolgozik. Az angolja nem volt tul tokeletes mikor kijott, de azota sokat fejlodott. Most meg beiratkozott angol tanfolyamra is, ami biztos nagyot fog lenditeni a tudasan.

Mindketten jolerezzuk itt magunkat, bar talan az idojaras lehetne jobb. Az idei nyar sajnos az eddigi legpocsekabbra sikeredett az irek bevallasa szerint is, ugyhogy azert van ra remeny, hogy nem minden evben var rank ilyen ido.

Jelenleg meg egy Magyar lannyal lakunk egyutt es igy egy harom haloszobas tagas lakast berlunk havi 1600 euroert a varoskozponthoz kozel. Eljarunk moziba, meg szorakozni. Megismerkedtunk sok itteni magyarral, ugyhogy alakul a barati tarsasag is.

Ami a honvagyat es a csaladtol tavol elest illeti, szerintem ez emberfuggo. Honvagyam nekem peldaul nem igazan van. En egesz eletemben pesten eltem es megmondom oszinten az a varos nem igazan hianyzik az embernek. Itt baratsagos es nyitott az emberek nagyresze, ami kellemes meglepetes a budapesti hozzaallast kovetoen.

A csaladom persze hianyzik, de jonnek latogatni es en is haza tudok menni, mivel a repjegyet a fizetesembol siman megengedhetem magamnak, csak idoben kell foglalni.

En mindenkinek azt javaslom, hogy vagjon bele a kulfoldi munkakeresesbe es ha talpraesett es nem elveszett ember, akkor meg fogja talalni a szamitasat. Itt Irorszagban hetente van 1000 uj allaslehetoseg, tehat tenyleg nem nehez megtalalni azt, amit szeretnel.

En nem bantam meg, hogy idejottem. Most jobban elek es a napom nem olyan stresszes, mint otthon volt. Megfizetnek tisztessegesen a munkamert es kellemes a kornyezet is.

A bejegyzés trackback címe:

https://cukornita.blog.hu/api/trackback/id/tr99792442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása