IWIW klubom

Írországi Magyarok Közössége

Facebook

Magyar szolgáltatók Írországban

Iratkozz fel a listára, így folyamatosan tudod figyelni a magyar érdekeltségű vállalkozások akcióit, valamint ha szükséged van bármilyen szakemberre, egyszerűen utána nézhetsz, hogy a környezetedben esetleg magyar szakembert találsz e.A lista folyamatosan bővül.

Friss topikok

  • Dubbud: SZIA! Írtam facen (2016.06.06. 12:02) Kérdezz-felelek
  • Angéla S Alt: Sziasztok..segítségre lenne szükségem..mi történik ha llejart a jogsim es megfog a rendőr??Bíróság... (2014.11.01. 17:47) Jogosítvány
  • cukornita: @Gyöngyi Maka: Dublin 8 mint ahogy a tobbi kerulet is eleg nagy, nem tudom neked pontosan megmon... (2014.05.25. 11:15) Dublini kerületek
  • Ivy13: Köszönöm szépen a gyors reagálásodat :) Kedves tőled :) (2013.01.26. 10:11) Milyen dokumentumokat érdemes magunkkal hoznunk?
  • marika72: @cukornita: Kedves Cukornita, Köszönjük szépen a válaszokat mindkét témában, ez alapján megprób... (2012.05.07. 23:22) Első szülői értekezlet

Ezekről írtam

Tartalom

Fontos -e az angol nyelv ismerete

2007.04.14. 21:13 | cukornita | komment

Címkék: dublin információk írország indulás.előtt angol.nyelvismeret

Az első legfontosabb dolog, amit megemlítenék minden ide készülődőnek, az angol nyelv ismerete. Tudom, sokan hallhattátok azt korábban kijött ismerősötökről, hogy O sem tudott angolul,amikor először kijött, csak itt tanult meg. Valóban..én magam sem tanultam a nyelvet, és mégis nekivágtam (más választásom nem volt) és kijöttem a férjem után úgy, hogy a köszönésen kívül ténylegesen semmit nem tudtam... Akkor a férjem jött velem életem első ír állásinterjújára. Beadta a Managernek, hogy én valaha tanultam angolt iskolában, csak mar elfelejtettem, de majd előjön ez a tudás valamikor. Mai napig emlékszem, amikor az első munkanapomon így mutatott be új főnököm a többieknek. ő Ana, Magyarországról, és nem beszél angolul. Innentől kezdve senki nem is szólt hozzám, ergo sokat nem is tanultam az első hetekben. Most biztos akad olyan aki azt gondolja, hogy ez meg nem gond , de legalább jó pénzért dolgoztam. Egyet viszont nem kell elfelejteni. Akkoriban (1999.december) még nem volt itt olyan sok külföldi vendégmunkás. Volt egy pár kínai, akik csak 4 órában dolgozhattak, mert csak tanulóvízumuk volt. Az uniós csatlakozásunk óta viszont rengeteg külföldi áramlott be az országba. Statisztikai adatokra nem szeretnek itt most kitérni, de tény, hogy egyre több lengyel, magyar, román, szlovák és még ki tudja milyen nép lepi el Dublin utcáit. Most már megtehetik a munkáltatók, hogy válogatnak, és ma már minimumnak számít a jó angol nyelvtudás, a megfelelő kommunikációs készség. És még egy megjegyzés..sokan úgy gondolják, hogy ők bármilyen munkát elvállalnak, amihez nem igazán kell nyelvtudás, gondolván itt a takarításra, mosogatásra és hasonló kaliberű melókra. Egyet ne felejtsünk el. Pont ezekre a szakmai felkészültséget nem igénylő melókra van a legtöbb jelentkező. Épp ezért nagyon fontos egy jól megirt önéletrajz, és már az állásinterjún bebizonyítható angol nyelvtudás.



 



 

A bejegyzés trackback címe:

https://cukornita.blog.hu/api/trackback/id/tr72788599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása