IWIW klubom

Írországi Magyarok Közössége

Facebook

Magyar szolgáltatók Írországban

Iratkozz fel a listára, így folyamatosan tudod figyelni a magyar érdekeltségű vállalkozások akcióit, valamint ha szükséged van bármilyen szakemberre, egyszerűen utána nézhetsz, hogy a környezetedben esetleg magyar szakembert találsz e.A lista folyamatosan bővül.

Friss topikok

  • Dubbud: SZIA! Írtam facen (2016.06.06. 12:02) Kérdezz-felelek
  • Angéla S Alt: Sziasztok..segítségre lenne szükségem..mi történik ha llejart a jogsim es megfog a rendőr??Bíróság... (2014.11.01. 17:47) Jogosítvány
  • cukornita: @Gyöngyi Maka: Dublin 8 mint ahogy a tobbi kerulet is eleg nagy, nem tudom neked pontosan megmon... (2014.05.25. 11:15) Dublini kerületek
  • Ivy13: Köszönöm szépen a gyors reagálásodat :) Kedves tőled :) (2013.01.26. 10:11) Milyen dokumentumokat érdemes magunkkal hoznunk?
  • marika72: @cukornita: Kedves Cukornita, Köszönjük szépen a válaszokat mindkét témában, ez alapján megprób... (2012.05.07. 23:22) Első szülői értekezlet

Ezekről írtam

Tartalom

Shopping

2008.11.28. 01:15 | cukornita | komment

Címkék: vásárlás dublin információk furcsaságok írország

Az áruházak azt hittem mindenütt hasonlóképpen működnek, mint otthon Magyarországon. Nos, itt is ért egy kis meglepetés:)

Otthon ugye bemegy az ember egy áruház bejáratán, rögtön a bejáratnál felveszi a kosarat, vagy még előtte a bevásárlókocsit, körbejárja az egész áruházat, kosárba helyezi amire szüksége van, a kasszánál fizet, majd a kijáraton távozik.

Nos..ez az egész nálunk nem így zajlik. Eleve a legtöbb helyen nincs külön kijárat vagy bejárat. Több ajtó van ott mész és távozol, ahol akarsz. Az sem ritka, hogy egy bevásárlóközponton belül egyik kisüzletből egyszerűen ki sem jössz, hanem át tudsz sétálni egyikből a másikba.

Kosár használata: nem kötelező. Helyesebben, ki van írva, hogy használjuk, de nem jellemző a használata, csak annak, aki több mindent készül vásárolni. Azért sem szólnak a biztonsági őrök, ha egy babakocsis nő a babakocsi aljába pakolja egyből a cuccot, és a kasszánál onnan rakja fel.(már amit nem felejt a kocsi aljában;)

Anno egyszer én is jártam úgy, hogy bár kiskosárba pakoltam, a nagycsomagos pelenkát a kocsi aljába raktam (a kosárba nem fért már el). Kasszánál meg szépen kipakoltam, de a pellusról jól elfelejtkeztem. és kutya sem szolt rám kifelé menet, hogy ki kellene fizetnem. Még szerencse, el is süllyedtem volna szégyenemben:)

 

Az áruházakban a kasszák is amolyan becsületkasszaként vannak elhelyezve, sokszor valahol az áruház közepén. Nem úgy, mint otthon, hogy fizetés után már csak a kijárat felé vezet az út. Itt fizetsz, de utána is az áruk között bolyongva távozhatsz.

Sőt, tescoban működik önkiszolgáló kassza is.Nem tudom otthon van –e ilyen, Nyíregyházán tutti nincs ilyen, én itt találkoztam vele először.Van rajta egy startgomb, azt megnyomod,majd a vonalkódolvasónak megmutatod az árut, aztán lerakod a túloldali polcra, és jöhet a következő árucikk. Miután minden dolgot igy bemutattál, jön a Befejezés gomb, és kiválaszthatod a fizetési módot.Bedobod az aprót vagy megeteted a papírpénzt.Visszajárót is tud adni, mind papír mind pénzérme alakban.Ügyes kis találmány:)

Ha be mégy ez üzletbe, nincs aki a nyomodban járkál, hogy segíthet e. Csak akkor foglalkoznak veled, ha te magad segítséget kérsz, különben akár egy egész napodat is nézelődéssel töltheted, senkit nem zavar, hogy miért vagy ott, ha úgy sem vásárolsz. Ez mondjuk nekem tetszik. Szeretek sokáig nézelődni:)

 

Árucsere: simán kicserélik, ha megvettél valamit és nem tetszik. Még különösebb indokot sem kell hazudni. Megveszel valamit, másnap meg visszaviszed, hogy a párodnak nem tetszik rajtad a ruha..elfogadják, pénzt visszaadják. Egy ismerősöm régebben minden pénteken más felsőben jelent meg a bulikban. Persze a nyakában lévő cédula is ott fityegett a nyakában belülre dugva. Jól kibulizta magát, másnap meg visszavitte, és becserélte egy másik modellre. Abban bulizott a következő héten:)

Én mondjuk szégyenlősebb vagyok ennél, úgyhogy csak egyszer játszottam ezt el. A fiam keresztelőjére készültünk, és egy drága de szuperjó nadrágkosztümöt vettem így, hogy másnap visszavittem. Szükségem volt az árára, a kosztümöt meg a közeljövőben úgysem viseltem volna..

Mértékegység: nincs kilogramm és dekagramm. Max grammot ismerik, de azt sem használják. helyette itt súlymérésre a pound van.1 pound = 425 gramm. Tehát ha half pondot kérsz, az nagyjából húsz dekát jelent. De mondjuk ha felvágottas pultnál állsz, akkor sem akadnak ki ha szeletben kéred a szalámit. Amugy a felvágottról jut eszembe, mindenütt sonka és sonka és sonka. Nem nagy választék van a felvágottakból. Tényleg legtöbb helyen csak a ham különböző fajtáit találhatod.

Piacokon sem foglalkoznak méricskéléssel, darabra árulnak.

Pl. 10 banán 2 euró

vagy karfiol darabja 1 euróért.

De ez a húsosnál is megvan, pl. 4 csirkemell 5 euró

A bejegyzés trackback címe:

https://cukornita.blog.hu/api/trackback/id/tr79792449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása