IWIW klubom

Írországi Magyarok Közössége

Facebook

Magyar szolgáltatók Írországban

Iratkozz fel a listára, így folyamatosan tudod figyelni a magyar érdekeltségű vállalkozások akcióit, valamint ha szükséged van bármilyen szakemberre, egyszerűen utána nézhetsz, hogy a környezetedben esetleg magyar szakembert találsz e.A lista folyamatosan bővül.

Friss topikok

  • Dubbud: SZIA! Írtam facen (2016.06.06. 12:02) Kérdezz-felelek
  • Angéla S Alt: Sziasztok..segítségre lenne szükségem..mi történik ha llejart a jogsim es megfog a rendőr??Bíróság... (2014.11.01. 17:47) Jogosítvány
  • cukornita: @Gyöngyi Maka: Dublin 8 mint ahogy a tobbi kerulet is eleg nagy, nem tudom neked pontosan megmon... (2014.05.25. 11:15) Dublini kerületek
  • Ivy13: Köszönöm szépen a gyors reagálásodat :) Kedves tőled :) (2013.01.26. 10:11) Milyen dokumentumokat érdemes magunkkal hoznunk?
  • marika72: @cukornita: Kedves Cukornita, Köszönjük szépen a válaszokat mindkét témában, ez alapján megprób... (2012.05.07. 23:22) Első szülői értekezlet

Ezekről írtam

Tartalom

Szülés Írországban

2008.11.26. 00:29 | cukornita | komment

Címkék: szülés kórház orvos dublin információk írország gyermekkel maternity.hospital medical.card

2003-ban Dublinban szültem meg második fiamat Dublinban. Itt csak leírom a saját történetem, mivel alapos utánajárást követelne,hogy is megy ennek az egésznek a folyamata.

Először is vettem egy Home Test-et,egy gyógyszertárban (pharmacy),ami kimutatta a terhességet. Jelenlegi ara úgy 8-12 euró között mozog.

Aztán elmentünk egy ismerősök által reklámozott Nőkórházba. Itt elmondtuk mi a tényállás, mire átirányítottak bennünket abba a kórházba, ahova a lakcímem alapján tartozom. Akkor ugyanis még nem ismertem ezt az oldalt az Interneten, ahonnan egyszerűen kikereshető,melyik kórházba is kell menjünk.

Elmentünk tehát a Holles Streetre a Maternity Hospitalba.Itt megcsináltattak velem egy gyors tesztet, ami szinten kimutatta, hogy terhes vagyok. Aztán gyorsan le is vettek három flaska vert, különböző vizsgálatokra, és egy ultrahang vizsgálat is volt. Megnyitottak egy dossziét nekem. Különböző kérdéseket tettek fel, a családban előforduló betegségekről, az én betegségeimről, gyógyszer érzékenység, dohányzom –e stb.. szóval az otthon is ismert szokásos kérdéseket.

Majd megadták a legközelebbi időpontot. Itt ért a meglepetés, mert csak négy hónappal későbbi dátumot kaptam. Amennyiben nincs problémám, nem hívnak be korábbi vizsgálatra.

Az első vizsgálat egyébként kb.2 órát vett igénybe. Hallottam egy újabb változtatásról, amit azóta vezethettek be, hogy ujjabban a GP-hez kell először elmenni, aki egy Referal Lettert (beutalót)ad,amit a kórházban kell leadni. Csak ezzel lehet most már állítólag appointmentet kérni az első vizsgálatra. Ezt sajnos nem tudom, hogy biztosan így van-e,de a kórházban biztosan adnak majd ez irányú felvilágosítást.

Mikor legközelebb mentünk, vérnyomásmérés,súlymérés,vizeletvizsgálat és újabb vérvétel következett. Kaptunk egy füzetecskét, amiben le volt írva a szülés menete, a fájdalomcsillapítási módszerek előnyükkel és hátrányukkal, valamint a szülésre és gyesre,családi pótlékra vonatkozó jogi szabályok.

Sajnos nem tudom leírni, hogy ezután mikor kellett volna mennem, vagy hogy hogy folynak általánosságban a vizsgálatok, mivel nekem gondok voltak a véremmel,így én szinte négynaponta jártam vérvizsgálatokra,gyakran csináltak ultrahangot is.

Ami meg másabb mint otthon, itt nincs akkor sem abortusz,ha az ultrahang úgy jelzi ki, hogy a gyermek egészséges. Sajnos épp most is tele van az újság egy ilyen esettel, ahol egy kismamát arra kényszerítenek, hogy kihordja gyermeket, de már most tudják, hogy valószínűleg halva születik majd meg a baba..

Amikor eljönnek a fájások...

Bementünk a kórházba, na, itt kellett először levennem a bugyimat az egész terhességi mizéria alatt. Megvizsgáltak, majd egy nyögő terembe kerültem. Én csak így hívtam azt a hatalmas termet. Vagy húszan voltunk benn, az ágyak egymás mellett sorban, függönyökkel elválasztva egymástól. A terem közepén asztalok elhelyezve, tv, stb.. Szóval ebben a teremben nyögdécseltünk egy6más mellett. Itt feltettek a kérdést, milyen érzéstelenítést kérünk. Én féltem a gerinces injekciótól, úgyhogy csak a gázmaszkot kertem. Itt meg is szívtam az egészet, mert míg az első szülésemnél otthon mar a tízperces 3 ujjnyi tágulás elég volt a maszkhoz, hogy megadják, addig itt a maszk csak a szülőszobában járt. Egyetlen fájdalomcsillapításként egy szem görcsoldót kaptam, majd ajánlották, hogy sokszor zuhanyozzam. Na..ezt igénybe is vettem, mindaddig, amíg ki bírtam menni a mosdóba. Amúgy a mosdó nagyon vagány volt, mindenféle kapaszkodókkal, meg több irányból is jött a víz .. szóval az jobban tetszett, mint az otthoni, csak éppen a fájdalmam nem nagyon csillapította.

Amikor megérettem a szülőszobára, akkor tolókocsin felvittek. Ott egy kedves doktornő fogadott. Végre megkaptam a maszkot is. Itt még volt egy furcsa dolog, míg otthon a kitolási szakasznál már elveszik a gázmaszkot, hogy ne kábítson, legyen elég erőd a kitoláshoz, addig itt meghagyták nekem végig. Jobban mondva majdnem végig, mert szegény dokinő elvette tőlem, látván, hogy crasy vagyok, mert nem akartam nyomni, inkább kábultam volna:)

Ami ismét meglepetést okozott az otthonihoz képest, szülés után még a szülőszobában egyből megkérdezték, hogy akarom -e majd a babát szoptatni. Mert ha nem lett volna a válaszom, akkor egyből adnak egy injekciót, ami meggátolja a tejmirigyek működésbe lépését.

Nem végeznek gátmetszést sem, ha nem muszáj, így a varrást is kerültem. Kaptam ugyan néhány magától felszívódó belső varrást, de ezt is gázmaszk bódítása alatt, úgyhogy nem ereztem belőle semmit. Így aztán nem is volt semmi, ami gátolt volna a mozgásban, az első napokban sem.

Mikor megszületett a kisfiam, az első ismerkedésként a kezembe adták, majd el is vitték. megfürösztötték, majd felöltöztették az általam előkészített ruhácskákba, majd odatoltak kocsijában az ágyam mellé.I tt is ugyanúgy lecsöpög az infúzió , mint otthon, majd levisznek a kórterembe.

A kórteremben hatan voltunk elhelyezve, de itt teljesen lefüggönyözhetted magadnak a te kis szobácskádat. A nővérek nagyon kedvesek voltak, bár hajnali kettőkor született a kisfiam, ahogy levittek, egyből ott teremtek vagy hárman körülöttem. az egyik nővér a felől érdeklődött, hogy hozzon -e a konyháról valamit enni, éhes vagyok -e, valamint kérdezte, hogy van e innivalóm, mert ha nincs, hoz nekem egy kis teát, mert folyadékot inni kell rengeteget.

A másik nővérke az adatokat egyeztette, majd megkérdezte, hogy kit hívjanak fel, hogy megszületett a fiam. Mivel a férjem a másik, akkor másfél éves kisfiammal volt otthon, nem akartam hogy csörgesse meg őt telefonon, (amúgy sem számítottunk akkor éjjeli szülésre, hisz koraszülött volt a fiam, csak megfigyelésre kerültem be egy éjszakára a kórházba eredetileg) Ha akart volna, egyből, még akkor éjjel bejöhetett volna a kórházba hozzánk.

A harmadik nővér felajánlotta, ha szeretnek zuhanyozni, kikísér a fürdőbe. Nem lehetett belülről magamra zárni az ajtót, csengő volt felszerelve a zuhanyzófülkében is, hogy ha rosszul lennek, jelezni tudjak.

Miután a zuhanyzásból visszatértem, jött egy szoptatós nővérke oktatott,hogyan kell szoptatni. Ezt azért írtam le ilyen részletességgel, mert bar otthon a média a szoptatást reklámozza, nem igazán tapasztaltam ezt a segítőkészséget. Márpedig ebben a természetesen könnyűnek tűnő dologban nagyon fontos az első pár nap. Az első fiamat otthon szültem, és nála sajna nem sikerült időben megtanulnom a szoptatást, így a tejelválasztás sem indult már be később.

Egy sima szülésnél, amennyiben nem lep fel semmi komplikáció, és mindketten jól vagytok, két éjszakát kell bent tölteni a kórházban, utána hazaengednek. Császározásnál 5 napot kell bent maradni megfigyelésen. Ha éjfél előtt születik a gyerek, az már egy éjszakának számít.

Rengeteg tájékoztatót kaptunk a szülés utáni napokkal kapcsolatban, a baba etetésétől kezdve a gyermeknevelésig mindenről tájékoztattak ezek a füzetek. Volt olyan, ami szintén a jogszabályokról, kedvezményekről, segélyekről adott felvilágosítást. Kaptunk kuponokat, meg mintatermékeket.

Látogatni bármikor látogathattak az ismerősök, tényleg csak a vizit idején küldték ki a teremből őket.

Bentlét alatt szinte óránként jöttek végigkérdezni mindenkit, nincs e szüksége fájdalomcsillapítóra.

Szintén különbség az otthonihoz képest, hogy nem végzik az anyakönyvezést a kórházban. A kórházban kapott papírral el kell menni az anyakönyvezési hivatalba mindkét szülőnek, útlevéllel vagy személyi igazolvánnyal. Ennek a hivatalnak a címet megadjak a kórházban távozáskor. Itt helyben el is készítik a születési anyakönyvi kivonatokat, de erről még egy másik bejegyzésben bővebben írok majd.

A babának a BCG oltást sem adják be a kórházban, de ez is egy későbbi bejegyzésem témája lesz majd.

Összevetve az otthoni és a kinti tapasztalatimat, a terhesség ideje alatt pozitív dologként gondolom, hogy nem kell állandóan vizsgálatokra járni, negatívként dologként azt, hogy a beteg magzatot sem veszik el.

A szülésnél a vajúdási szakasz nehezebb volt, mivel nem volt fájdalomcsillapító, így azt az otthoni módszert tartom jobbnak. Viszont aki az epidurális érzéstelenítést választja, azt ugye ez a dolog nem érinti.

A szülés utáni dolgok viszont abszolút az itteni szülés mellé döntik a mérleg nyelvét.

És akkor jöjjenek az anyagiak, mert gondolom ez is mindenkit érdekel.

Az ellenőrzések mind a kórházban ingyenesek (kell hozzá PPS number), a szülés és az azt koveto kórházi bentlét viszont már fizetős. Amennyiben van Medical Card -od, akkor természetesen ez is ingyenes, de ha nincs, akkor itt megtalálod az ártáblázatot.(Bocsi..csak 2005-os ártáblázatot találtam:()

Még ide az árakhoz leírom,hátha valaki ugyanolyan szerencsés lesz, mint én. Amikor az első alkalommal elmentünk a kórházba,felvették az adatokat,és megkérdezték,hogy van -e Medical kártyánk. Mondtuk hogy nincs,épp most van folyamatban,hogy megkapjuk. Valamit be is jegyeztek róla a számítógépbe, mondták,hogy amikor megkapjuk a kártyát,hívjuk őket fel,és diktáljuk be a számát. Természetesen nem hívtuk fel őket,hisz semmi ilyesmit nem kaptunk,de ettől függetlenül tőlem senki nem kérte ezután ezt a kártyát.és számlát sem kaptunk szülés után a kórháztól,pedig ugyanazon a helyen laktunk vagy négy évig még,mint a szülés idején.és mivel a születés után komplikációk léptek fel kisfiamnál, még egy hétre vissza kellett feküdnie ugyanabba a kórházba,és arról sem jött semmilyen számla. Nem mondom ,hogy ezzel a módszerrel mindenkinek sikerülhet,de egy próbát megér:)

Egyébként itt nincs választott orvos, akihez kerülsz, annál szülsz, és a vizsgálatok során is mindig más orvoshoz kerültem. Persze mint fentebb leírtam, nagy vizsgálatok nem nagyon voltak, jóformán csak a hasamat tapogatták meg. bent a kórházban sem fogadnak el semmi pénzt, meg egy 5 euróst sem, sem orvosok sem nővérek.

Amiket leírtam az természetesen a Public osztályra vonatkoznak, nem tudom mennyiben különbözik ettől a semi-privát vagy privát osztály.

A bejegyzés trackback címe:

https://cukornita.blog.hu/api/trackback/id/tr14788950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása