Már említettem korábban, hogy amikor munkába állunk, meg kell adnunk a munkáltatónak a PPS számunkat. A munkaadó bejelenti az adóhivatalnál, hogy melyik cégnél vagy személynél vagyunk alkalmazva. Itt felhívnám a figyelmét azoknak,akik
PaySlipp nélkül kapják a fizetést.
Ellenőrizzük a TaxOfice-nál, hogy munkáltatónk valóban megtette - e a bejelentést. Töltsük ki a 12A nyomtatványt,(Kérelem az adójóváírások igazolására-Applikation to get a Certificate of Tax Credits). A nyomtatvány beszerezhető bármelyik Tax Ofice-nál, vagy letölthető
. Az adóhivatal küldeni fog egy részletes kimutatást az adójóváírásokról.Erről a munkaadó is kap értesítést. Különösen azoknak kell felfigyelni erre,akik esetleg PaySlip nélkül kapják a fizetést. Épp most hallottam egy ismerősömtől a következő storyt. Barátnője tavaly kezdett dolgozni egy fodrászüzletben. Akkor nem jelentették be, mert állítólag 3 hónapig nem kötelesek. Januártól viszont amikor fizetésemelést kért, akkor azt mondták neki,hogy fizetést nem fog ugyan többet kézhez kapni hetente, de bejelentik január 1-vel, és az adóját fizetik. Tegnap voltak bent a Tax Office-ban, és kiderült, egy árva centet sem fizetett utána a munkáltatója. A srác egy autókozmetikában dolgozott.11 hónapot húzott le,abban a hiszemben,hogy be van jelentve. Neki is tegnap derült ki, hogy nem fizetett adót senki a nevére. Ezt csak azért írtam le,hogy ilyesmire is oda kell figyelni. Megjegyzem, egyikőjük sem kapott soha PaySlippet a fizuval.