IWIW klubom

Írországi Magyarok Közössége

Facebook

Magyar szolgáltatók Írországban

Iratkozz fel a listára, így folyamatosan tudod figyelni a magyar érdekeltségű vállalkozások akcióit, valamint ha szükséged van bármilyen szakemberre, egyszerűen utána nézhetsz, hogy a környezetedben esetleg magyar szakembert találsz e.A lista folyamatosan bővül.

Friss topikok

  • Dubbud: SZIA! Írtam facen (2016.06.06. 12:02) Kérdezz-felelek
  • Angéla S Alt: Sziasztok..segítségre lenne szükségem..mi történik ha llejart a jogsim es megfog a rendőr??Bíróság... (2014.11.01. 17:47) Jogosítvány
  • cukornita: @Gyöngyi Maka: Dublin 8 mint ahogy a tobbi kerulet is eleg nagy, nem tudom neked pontosan megmon... (2014.05.25. 11:15) Dublini kerületek
  • Ivy13: Köszönöm szépen a gyors reagálásodat :) Kedves tőled :) (2013.01.26. 10:11) Milyen dokumentumokat érdemes magunkkal hoznunk?
  • marika72: @cukornita: Kedves Cukornita, Köszönjük szépen a válaszokat mindkét témában, ez alapján megprób... (2012.05.07. 23:22) Első szülői értekezlet

Ezekről írtam

Tartalom

Furcsaságok a közlekedésben

2008.11.27. 10:32 | cukornita | komment

Címkék: közlekedés autó dublin információk furcsaságok írország

A közlekedésben is van egy pár furcsa dolog, amit meg kell szokni Írországban.

  • Az első nagyon szembetűnő különbségről, a bal oldali közlekedésről, jobb kormányos autókról gondolom már mindenki hallott. Van egy jó szokásuk, hogy a lassúbb jármű lehúzódik bal oldalra, egészen a sárga vonalra, ez illik villogással megköszönni.
  • Körforgalomnál balra tarts, kifelé is befelé is illik indexelni. A KRESZBEN itt is a jobbról jövőnek van elsőbbsége. Amúgy előzékeny, udvarias az ír sofőrök többsége, de mint ahogy a párom ezt megjegyezte: borzasztó bénák.
  • Mondjuk ezen nincs mit csodálkozni, a Provisional Licence mindent megmagyaráz. Ez kb. olyan, mint nálunk az ideiglenes jogsi, annyi különbséggel, hogy míg Magyarországon a teljes vizsgát le kell tenni, és az első két évben kapod az ideiglenes jogsit, ami aztán automatikusan véglegesre vált, addig az itteni Provisional Licencehez csak egy elméleti tesztet kell helyesen kitölteni, már meg is kapod az ideiglenes jogosítványt. Tehát az otthoni ideiglenes jogsi tulajdonosok azért megtanultak a suliban vezetni, csak épp gyakorlatuk nincs nagy, az itteni ideiglenes jogsisok viszont lehet, hogy még egy órát sem vezettek oktató mellett, ugyanis itt nincs hozzá a kötelező óraszám. Két év múlva, amikor ez lejár, akkor elvileg meg kell csinálnod a végleges jogosítványt, amihez már át kell menni a vezetési teszten is. De ha nem, még akkor is hosszabbíthatod a Provisional Licencet 2 évre. Így aztán van olyan, aki 10 éve vezet, anélkül, hogy oktatótól tanult volna, rendesen ismerné a KRESZT..
  • Az is érdekes, hogy ezzel a jogsival csak úgy vezethetsz elvileg, hogy valaki full jogsis ül melletted, de a gyakorlatban a rendőrök nem nézik ezt.
  • Másik furcsaság a biztosítás, nem autóra, hanem személyekre kötik. Nőknek általában olcsóbban kötik. Egyes biztosítási cégeknél az építkezésen dolgozóknak olcsóbb a biztosítás, mint a szakácsoknak, sőt, pl. ahol mi kötöttük, ott kerek perec meg is mondták, hogy szakácsokra egyáltalán nem kötnek biztosítást.
  • Kétféle üzemanyag van, benzin és gázolaj. Ilyen hogy ólommentes meg oktánszám nem ismeretes számukra.
  • A közlekedési lámpa nem világít sárgán a zöldre váltás előtt, hanem pirosból egyből átkattan zöldre. Zöldből pirosra váltás közben viszont ott a sárga.
  • Sok helyen hatalmas a zöld lámpa, míg nálunk, ha valamelyik nagyobb, akkor a piros szokott az lenni.
  • Legtöbb nagykereszteződésben nem úgy vannak a lámpák mint otthon, hogy egy madzag keresztül megy az út felett,és azon lógnak a lámpák mindegyik a saját sávja felett, hanem összevissza leszurkálva az útra a lámpatartó oszlopok. Sokszor azt sem tudja az ember, hogy most melyik lámpát kell néznie. Pláne idegen helyen könnyen elnézheti az ember.
  • Nekem az is furcsának tűnt, hogy nincsenek a zebrák felfestve, viszont fel van rajzolva a járda szélénél, merre figyeljünk, merről jöhetnek az autók.

 

  • Ricsi megemlítette az autópályákat és táblákat. Az autópályáról még eszembe jutott valami különbség az otthonihoz képest. A minőségük ugyanis jóval a mieink alatt marad. Kb. egy otthoni falucska főutcájával veheti fel a versenyt, és még akkor sem vagyok biztos, hogy nem az otthoni nyerne.
  • Nagy előzésekbe sem nagyon érdemes kezdeni ismeretlen terepen, mert nem tudhatod mi vár rád a következő pillanatban. Ugyanis elég gyakori dolog, hogy egy több sávos utca hírtelen leszűkül másfél sávosra.
  • Az utcatáblák is elég hiányosan vannak felrakva, úgyhogy ha taxis vagy postai kézbesítő akarsz lenni, jobb, ha jó előre feltérképezed a terepet.
  • Iskola és kanyar előtt gyakran lehet menni, mint állat a táblák szerint..
  • Útbaigazító táblák kereszteződések után. Na mondjuk nem mondom, hogy mindenütt így van, de azért belebotlottam jó pár ilyen visszáságba.
  • A gyalogos átkelőhelyeknél a lámpa úgy működik, hogy megnyomunk egy gombot, amivel jelezzük a lámpának, hogy át szeretnénk menni, legyen szíves zöldre váltani. Ez idáig mind szép és jó, de itt az a bevált szokás, hogy megnyomjuk a gombot, körbenézünk aztán usgyi át a túloldalra, függetlenül attól, hogy átváltott – e a lámpa. Jah..és mindez akkor is, ha rendőr (gárda) van a láthatáron. Nem szólnak semmit:)
  • A közlekedési lámpák egyáltalán nincsenek összehangolva.Ez úgy néz ki, hogy mész mondjuk egy körúton,pirosban állsz, majd zöldet kapsz, mész négy percet normál tempóban, és mire  akövetkező lámpához érsz, újra pirosat fogol ki.:S
  • Lassú sofőrökre hiába is dudálsz, nem értik miért teszed, max. vigyorogva integetnek:)
  • Szürkületben, esős időben nappal a lámpa náluk luxus.Csak este használják.

A bejegyzés trackback címe:

https://cukornita.blog.hu/api/trackback/id/tr47791157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása